divendres, 13 de febrer del 2009

Windows 7 en Asus eeePC 901

Objetivo: probar Windows 7 Ultimate (beta 7000) sobre Asus eeePC 901.
Material:Asus eeePC 901 con 2GB ram + DVDRW externo USB
Método: modificar bios para arrancar desde DVD y cambiar master a SSD16GB, luego reboot y seguir instrucciones de Windows 7.
Se instala en SSD de 16GB puesto que no tiene espacio en el disco SSD4G, requiere de 5GB para instalarse.
Resultado: es muy bueno, faltan algunos drivers como los de las tarjetas de red y la targeta de video, se pueden bajar fácilmente. El escritorio AERO también funciona correctamente (aun no se que ventajas tiene). De lo mejorcito son las miniaturas de las ventanas.
Me he encontrado con un problema en cada arranque, me queda una pantalla negra que solo desaparece cuando uso el boton de suspender. (parece como si hivernara o entrase en suspensión), por lo demas bien, algo lento.
Añadí FireFOX 3.0, llegados al frikismo, pues que sea completo.

Discusión: Tratándose de una versión beta no se le puede pedir nada mas y ademas se trata de la versión Ultimate, se supone que acabará siendo una de las mas completas.
Esperaremos a la salida de la versión definitiva para estos netPC.

¡ Buen fin de semana !

7 comentaris:

icemanknls ha dit...

jo tmb tinc un asus eeepc 901 i hi estic molt content, ara hi estic intentant instalar alguna distro del mac (ideneb) pero el windows 7 no el vaig poder instalar, quan reiniciaba es quedaba la pantalla en negre ^^

Joan ha dit...

Cert, aquesta pantalla negra desapareix quan prems el botó on/off,... llavors apareix l'escriptori.
La Beta 7000 del Seven és això una beta i a + és la versió Ultimate, la més completa.
Esperem que el 7 definitiu vingui amb una versió per Netbooks.

saba01 ha dit...

he llegit que es problema del driver de vídeo, s'ha d'instalar l'últim d'Intel per Win7

encara no ho he pogut provar

Unknown ha dit...

Donç jo he instal.lat el Windows 7.7600.16385 Ultimate definitiu i l'he activat.

Pero tinc un problema amb el AERO.
Si vull el AERO, he d'actualitzar a els últims drivers de la gráfica, pero llavors ja no me funciona el canvi de resolució de pantalla a 1024*768 ni normal ni comprimida.

També tinc problemes amb el controlador d'Audio. No accepta el programa de Realtek i per tant no puc fer servir l'equalitzador.

Tot lo demés funciona perfectament.
Teniu alguna sol.lució per aquests 2 problemes???
Gracies a tots.

Joan ha dit...

La RC no l'he provat, vaig provar la primera beta.
Canviant el driver de la t. gràfica solucionava el problema de la pantalla fosca.
Amb la t.so no vaig tenir cap problema.
Ara hi tinc un XP pro, retallat amb el nLITE i va molt bé.
Espero a veure el "7" definitiu, preu i quina és l'opció per netbooks.
(ja hi ha un Windows Vista per netbook, erò m'espero a 7, els Vista Bussiness que tinc no van massa bé.)

mkgon10 ha dit...

Hola, jo també tinc un Asus 901 amb 1 GB de RAM i m'agradaria saber quin S.O. és més recomanable, si XP o Windows 7 starter edition?

Joan ha dit...

Hola de nou,

Entre XP o 7 Starter:

1- Xp funciona bé en aquesta maquineta Asus, sempre hi quan no carreguem massa el disc principal de 4GB i guardem algun programa en el disc de 16GB. Recordeu que el disc de 4GB és el més ràpid i va bé tenir-hi el S.O. i deixar-ne cap a o,5 o 1 GB lliures. (abans poleixo el XP amb el N-Lite).

2- Sobre el Windows 7, de moment necessita de 16 GB de disc per instalar-se, amb el que s'acaba instal.lant en el disc lent. De segur que sortiran eines, tipus N-Lite o V-Lite per polir-lo i poder usar el disc de 4GB.

3- La versió Starter és la més petita i que ja porten alguns Netbooks, sense Aero i visors de finestres, com sense les opcions de xarxa (dominis). Ara bé, tenien anunciada una versió expressa per Netbooks, i no sé si sortirà.

Teniu més informació a:
- Instalando 7 en netbooks:
http://windows.microsoft.com/es-ES/windows7/installing-windows-7-on-a-netbook

- Herramienta para actualizar:
http://windows.microsoft.com/es-es/windows/downloads/upgrade-advisor

4-
Què fer amb el 901 d'Asus ? La limitació del disc és un obstacle, seguiré uns dies amb el XP.

5-
Referent al Windows 7, fa 2 dies que preparo un Toshiba Tecra amb el 7 professional i és molt ràpid, totes les aplicacions van ràpid, si més no de moment.